گام دوم
مشتقات
درس اول :اسم فاعل
اسم فاعل در عربی دارای دو نوع ساختار است یک نوع آن بر وزن«فاعل» است مثل: «کاتب:نویسنده – ضارب:زننده – قادر:توانا –رازق:روزی دهنده- سائل :درخواست کننده.....» و نوع دیگر آن به این شکل است که در آغازش میم مضموم می آید و حرف… بیشتر »
آرشیو برای: "تیر 1394"
قابل توجه جوانان ولایتی علاقه مند به فضای مجازی . بیشتر »
انقدر دیر و کم به یاد صاحبمان افتاده ایم که …. حجاب زن ها و دخترانمان دیگر حجاب نیست … شهرها و ممالک اسلامی مان در حال ویرانی است….. غیرت مردانمان رو به زوال است….. بیشتر »
درس هشتم
ظــروف
« قبل –بعد-تحت-فوق-أمام-وراء –خلف – اذ-اذا- حیث- لدی-عند-أین-أنی....»
*« قبل –بعد-تحت-فوق-أمام–خلف-وراء » مجموعه ی جهات هستند به معنای «قبل(پیش از) –بعد(پس از)-زیر-بالا-جلو-عقب- پشت» می باشند
نمونه های قرآنی:
1- وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ… بیشتر »
درس هفتــم
قواعد:ادات استفهام- ادات شرط
ادات استفهام
«أ- هل- من- ما-کیف- متی- أیان- أین- أی- أنی» که برخی از این ها بین استفهام و شرط مشترک هستند
*« أ – هل » این دو حرف هردو به معنای «آیا » هستند
1-قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاء..(13 بقره)… بیشتر »
درس هفتــم
قواعد:ادات استفهام- ادات شرط
ادات استفهام
«أ- هل- من- ما-کیف- متی- أیان- أین- أی- أنی» که برخی از این ها بین استفهام و شرط مشترک هستند
*« أ – هل » این دو حرف هردو به معنای «آیا » هستند
1-قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاء..(13 بقره)… بیشتر »
درس ششم
قواعد:حروف جروحروف نفی
حروف جر:
« مِنْ - إلی –علی- فی- کاف- لام- باء- حتی-عن-مع»
هر یک از حروف دارای معنای اصلی هستند و در مواردی هم معنایی غیر از معنای اصلی خود می گیرند .
*« مِنْ » -«عن» به معنای «از» می باشد و البته « مِنْ » در مواردی هم… بیشتر »
درس پنجم
قواعد: استثناء و ادات حصر
کلماتی هستند که ترجمه ی آنها «به جز – جز اینکه » می باشد که آن ها همان ادات استثناء هستند البته قواعدی هم دارند که در صورت ضرورت توضیح داده خواهد شد .این ادات عبارتند از:
« إلا – غیر –سوی- خلا- عدا-حاشا » که در میان آن… بیشتر »
درس چهارم
قواعد: اسمـــاء خمسه
پنج اسم هستند که معروف شده اند به اسماء خمسه (أبٌ - أخٌ - حمٌ - فو - ذو )و البته ما در اینجا سه تای آن ها که در قرآن کاربرد دارد را ذکر می کنیم و اشکال مختلف آن ها و نحوه ی ترجمه ی آن ها در حالات مختلف را مورد توجه قرار… بیشتر »
دوره آموزش غیر حضوری قرآن کریم در رشته های حفظ- تجوید – ترجمه و مفاهیم
هدف از برگزاری آموزش غیر حضوری:
پرواضح است که آموزش حضوری در هر یک از رشته های قرآنی ذکر شده قطعا کار آیی بهتر و بالاتری خواهد داشت اما از این جهت که برخی خواهران با توجه به شرایط… بیشتر »
درس ســوم
قواعد: ضمایر
در زبان عربی ضمایر به عنوان جانشین اسم استعمال می شوند یعنی در مواردی که از آوردن اسم ظاهر معذور هستیم به جای آن از ضمیر مناسب با آن اسم استفاده می شود.به طور مثال وقتی در جمله ای گفته شود :«ذهب علی الی المدرسه و ذهب الی السوق »… بیشتر »
درس دوم
قـــواعد:اسماء اشاره
ترجمه ی اسماء اشاره ترجمه ی مشکلی نیست ولی به حسب اینکه این دسته از اسم ها هم در قرآن بسیار آمده است به معنای آن در حالات مختلف اشاره می شود تا کمکی باشد برای اینکه ترجمه ی دقیق تری از جملات قرآنی ارائه شود.
گروهی از اسم های… بیشتر »
دوره آموزش غیر حضوری قرآن کریم در رشته های حفظ- تجوید – ترجمه و مفاهیم
هدف از برگزاری آموزش غیر حضوری:
پرواضح است که آموزش حضوری در هر یک از رشته های قرآنی ذکر شده قطعا کار آیی بهتر و بالاتری خواهد داشت اما از این جهت که برخی خواهران با توجه به شرایط… بیشتر »
بسمه تعالی
مقدمه
ترجمه ی قرآن مانند سایر متون نیازمند تخصص و دقت فوق العاده ای است زیرا در آن سخن از دستورات الهی است. لذا کمترین بی توجهی ،انحراف افکار از گفتار خداوند را به دنبال خواهد داشت .جاحظ بصری با… بیشتر »
«من می توانم»
«من انتخاب شده ام تا حافظ کلام وحی باشم»
«جزوه آموزشی گام به گام حفظ قرآن کریم »
«رده سنی: نه سال به بالا»
«طول دوره: 10 ماه تا 8 سال»
«گردآوری و تدوین: مهری رحمانی»
فهرست مطالب:
مقدمه. 4
گام اول : ضرورت حفظ قرآن. 4
اهمیت حفظ قرآن. 4… بیشتر »
آخرین نظرات